statement

私の絵は木を描くところから始まった

枝の必要以上に屈曲した構造になにか重要なことがあるような気がしたからだ

それを観察することは、掌のシワや地図、フラクタルや思考など

構造的な類似を考えさせられた

それは同時に自分と他の何かが似ているということを感じさせた

画布の中で形は言語のような共通認識が失われ

私と他との境を直接探るような行為に思えた

これらを辿る上での共通項は”イノチ”というある画家の発した言葉だったように思う。

そして私はその過程を繰り返している




I was painting a tree at first.

Because I felt something important matters to the structure that is needlessly bent of the branches.


Observing it made me aware of structural similarities such as maps and fractals, my own palm and inner thinking.


The thinking also made me feel that something else was similar to myself.


In the canvas, Shape was lost the common recognition like the language ,
and I seemed to act like seeking directly the border between me and Existence other than me.


I think the key to all of this was "life", a word an old painter once said.

And I repeat the process.